ANBI status

Stichting Langer Gezond

De voorloper van stichting Langer Gezond heeft in het jaar 2008 de ANBI-status verkregen.

ANBI Status

Een ANBI is een algemeen nut beogende instelling. Een instelling kan alleen een ANBI zijn, als ze zich voor minstens 90% inzet voor het algemeen nut.

Natuurlijke personen kunnen de giften aan een ANBI onder voorwaarden aftrekken van het belastbaar inkomen. Rechtspersonen die belastingplichtig zijn voor de vennootschapsbelasting kunnen eveneens onder voorwaarden giften aan een ANBI aftrekken van het belastbaar bedrag.

De door Stichting Langer Gezond ontvangen erfenissen, legaten en schenkingen zijn vrijgesteld van erf- en schenkbelasting zolang sprake is van een ANBI-status. Tevens zijn giften (en schenkingen) welke door een stichting met een ANBI-status worden gedaan vrijgesteld van schenkbelasting.