Beleidsplan 2021-2030

Stichting Langer Gezond

De Stichting Langer Gezond wil een gezonder Nederland tot stand brengen. De afgeleide missie is dat Nederlanders zich in 2030 vijf jaar langer gezond voelen. Gezond(er) voelen helpt bij zelfregie, ‘iedere dag doen wat je graag wilt kunnen doen’.

Beleidsplan

Hiertoe investeert de Stichting Langer Gezond onder meer in de ontwikkeling en exploitatie van milde klachten App’s en een Platform waarin werknemers zelf aan de slag kunnen met hun gezondheid. Het is onder meer de bedoeling dat gebruikers het verband tussen milde klachten en hun gezondheidsgedrag ervaren en nieuw, gezonder gedrag gaat aanleren waardoor ook de klachten afnemen of zelfs verdwijnen.

Daarnaast biedt het platform medewerkers de mogelijkheid om, op basis van een gevalideerde vragenlijst, hun gezondheid te meten en aan de de slag te gaan met concrete verbeteringen.

In de komende jaren zal de Stichting zich met name bezighouden met een drietal hoofddoelstellingen:

• Financiering realisatie en exploitatie van de genoemde app’s en het platform;
  • Stimuleren en/of financiering gezondheids-bevorderende activiteiten en projecten;
  • Aantrekken giften van derden ten behoeve van het kunnen realiseren van de doelstellingen;