Stichting Langer Gezond

Stichting Langer Gezond is een ANBI stichting, opgericht in 1985. In 2019 is de stichting nieuw leven ingeblazen, niet langer worden (uitsluitend) projecten van derden ondersteund. Stichting Langer Gezond streeft ernaar direct en meetbaar invloed uit te oefenen op gezondheidsgedrag en heeft daartoe initieel ‘Salut’ opgericht (www.gezondmetsalut.nl).

Activiteiten

Het bevorderen van adequate oplossingen op het gebied van gezondheid, gezondheidsbevordering, preventie en maatschappelijke dienstverlening. In het kader daarvan zal de stichting haar middelen met inachtneming van de toepasselijke regelgeving aanwenden ter bevordering van:

a. gezondheid in het algemeen;
b. onderzoek op gebied van de volksgezondheid;
c. ziektepreventie.

RSIN

Het rechtspersonen Samenwerkingsverbanden informatienummer van Stichting Langer Gezond is RSIN 805150377.

Beloningsbeleid

De Stichting Langer Gezond heeft geen medewerkers in dienst. Zowel de beide bestuurders als de leden van de Raad van Toezicht ontvangen uitsluitend het toegestane vacatiegeld en een onkostenvergoeding voor eventueel gemaakte onkosten.

De ontvangen vacatievergoeding voor de bestuurders en leden van de Raad van Toezicht bedraagt 1500 euro per jaar.

Jansbuitensingel 7
6811 AA Arnhem
bestuur@stichtinglangergezond.nl

Mr M.J.H. Clercx

Ervaren CLO, met brede achtergrond, zowel juridisch als commercieel, in corporate omgeving en kleinere ondernemingen. Heeft o.a. dankzij ervaring diverse toezichthoudende rollen een goed oog voor bewaken integrale belangen. Medio 2019  geswitched van ‘zorgverzekeren’ naar ‘leefstijlbevordering’.

Drs M.A. Mulder

Ervaren ondernemer. Brede achtergrond, zowel executive als toezichthoudend met ervaring in o.a. duurzaamheid en ‘internet of things’. Sinds 2018 nauw betrokken bij initiatieven op het gebied van gezondheidsbevordering

Raad van Toezicht

Drs M van der Schaaff, voorzitter,

herbenoemd per 4 oktober 2023.

Marcel van der Schaaff is sinds 1999 ondernemer en oprichter-investeerder in starters en doorgroeiers. Daarnaast mede-oprichter van professionele netwerk-organisaties voor (aanstormende) aanvoerders. Partner in thebrownpapercompany, focus op (new) business development.

Drs A.F. van der Wal – van Dijk,

benoemd per 4 oktober 2023

Aliëtte van der Wal- van Dijk heeft ruim 25 jaar ervaring in marketing- en business management bij Procter&Gamble en Philips. Naast het leiden van lokale en wereldwijde business divisies heeft zij ervaring met het initiëren en schalen van ventures die digitale oplossingen bieden in de preventieve gezondheidszorg. Aliëtte is getrouwd en heeft 3 kinderen.

Drs. J.J.G. Strik RC,

benoemd per 4 oktober 2023

Gert-Jan Strik is een financieel professional met een academische achtergrond in Bedrijfseconomie en Corporate Finance. Hij heeft diverse financiële functies bekleed bij onder meer KPN en investeringsmaatschappij NPM Capital. Op dit moment werkt Gert-Jan al 4 jaar als CFO bij persbureau ANP. Daarnaast zet hij zich in bij start ups, zo is hij onder andere betrokken bij de accelerator van het Stimuleringsfonds voor de Journalistiek.

In zijn vrijetijd beoefent hij graag Crossfit, besteedt quality time met zijn familie en leest hij graag een boek.